lørdag 3. september 2011

Forfyllede plommer

I kveld henter jeg fram en av mine tidligere signatur-desserter. Plommer og bjørnebær druknet i cognac og lønnesirup.

Jeg fikk tak i gode, økologiske Opal-plommer i dag, delte disse i fire og blandet i en kurv bjørnebær. Så slumper en i vei med cognac og lønnesirup, en liten dæsj vaniljeekstrakt og lar stå og trekke noen timer. Vil bli servert med yoghurt-krem - 50/50 tyrkisk yoghurt og vanlig pisket kremfløte søtet med melis slik at den er søt, men fremdeles frisk.


Lammegryta står i ovnen, kraft koker på komfyren og desserten er klar. Nå kan gjestene bare komme.

3 kommentarer:

Håvard Eide sa...

mmm, ser digg ut! Var innom BM i dag og fekk ordna litt snacks eg og, i tillegg var det september slepp for nytt øl på polet *lykke*

Siri sa...

Mmmmm... synd jeg ikke kunne komme...

Elisabeth sa...

Planen var BM her også, men vi kom aldri så langt og dro på Ultra på Bryn istedet. Farlig butikk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails