søndag 17. april 2011

Våt bypåske

Jeg har muligens nevnt det tidligere, men ski og snø ikke er helt meg. Bypåske, det er imidlertid litt mer min greie. Og en del av denne fine, stygge byen vår, er fjorden byen klynger seg rundt.


I dag gikk turen mest langs land. Innom småbåthavner hvor folk holdt på med båtpussen, rundt øyer hvor store og små stod og fisket og under noen fine, gamle broer. Dette er broen over til Ormøya.


Ormøybroa er en av de virkelig nostalgiske, hvitmalte, og idet en passserer under den, dukker de gigantiske kranene på Sjursøya opp. Jeg elsker at broa og kranene både har likhetstrekk i konstruksjon, men samtidig er så tydlige kontraster til hverandre. Og jeg synes kranene er litt fine også. Lett majestetisk ruvende.


Rundt øyene innerst i Oslofjorden finnes det en rekke fine, gamle badehus. Ikke mange kvadratmetrene store, men nok til at de heldige kan ha sitt eget lille krypinn for å skifte badetøy og holde hvitvinen kjølig mens de bader eller skal ut med båten.


Tenk å hatt et sånt et. Er det ikke fint?


Alt i alt en fin padletur. Slikt blir det glad kajakkpadler av.

2 kommentarer:

Åpent^hus sa...

hei
for en deilig liten "fotoreportasje" :)

god påske til deg og dine
klem fra Åpent hus

Som mine dager er sa...

Glad påske, Elisabeth. Jeg som deg holder meg miiiilevis unna råtten snø og bakglatte ski, og priser våren med friske sykkelturer og en Cava på terrassen etterpå. Lenge leve bypåsken.

Marit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails