søndag 6. februar 2011

Nabodamenes fråtseforening

Jeg er velsignet med gode naboer, og opptil flere av dem er i likhet med undertegnede både gode på å skravle og glade i god mat og vin. En gang iblant treffes vi til en større middag hos en av oss, og konseptet er både genialt og enkelt: Vertinnen stiller med vakkert bord og dessert. Vi andre har med oss hver vår rett og drikke som passer til den. 5 damer = 5 retters middag. 8 damer = 8 retters middag etc. Ingen vet hva de andre har med før vi samles. Da avsløres rettene, og rekkefølgen på menyen planlegges mens vi nyter et eller annet godt i glassene.

I går var jeg for opptatt av maten, vinen og skravlingen til at jeg husket å fotografere, men vi var fem stykker og menyen ble som følger:

Tortillaruller med salmalaks, grønnsaker og currydressing
Riesling

Spaghetti med reker, sitron, persille, chilli, strimlet squash og god olivenolje
Ca'Rugate San Michele Soave Classico 2009

Lun pai med brokkoli og fetaost, salat og cherrytomater
Soave, Riesling og øl

Kyllingcurry med mangosalat og myntesaus
Renato Ratti Barbera d'Alba

Multeparfait med store seil av knekk
Late Harvest Sauvignon Blanc Colchagua Valley


Nydelig mat, hyggelig selskap og et genialt konsept som anbefales. Forrige middag av samme sort (hvor jeg også husket å fotografere underveis) kan du lese om her.

5 kommentarer:

Ulla sa...

Jeg virkelig liker dette konseptet!!
Skulle ønske jeg hadde muligheten til å gjøre noe slikt. En god prat over god mat og drikke hvor man løser alle verdensproblemer er gull verdt i hverdagen :)

Liv-Inger sa...

Jøss, dette hørtes jo bare helt topp ut! Kanskje noe å adoptere :-)

tonje boganes sa...

Genial idé! Hørtes helt fantastisk ut.
Klem Tonje

Elisabeth sa...

Idéen er gratis! :) Det er et morsomt konsept som gir fantastiske middager, men hvor ingen egentlig har slitt seg ut i forkant, heller ikke vertinnen.

Som mine dager er sa...

Veldig bra konsept. Da gjenstår det det bare å finne seg likesinnede innen en radius på noen hundre meter slik at ALLE kan drikke vin og rusle hjem etterpå ;-)

Marit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails