lørdag 29. januar 2011

Maggis skattekammer


Jeg antar at det ikke er hver dag at 70 år gamle damer åpner butikk, men midt på Tøyen åpnet det litt før jul et ordentlig skattekammer - Maggis brukthandel. Lokalet i 2. etasje bugner av gamle bilder, retro-porselen fra Figgjo og andre, gamle plater, stettefat, kandelabere, lamper og alt mulig annet.

Sist jeg var innom falt jeg pladask for noen gamle bilder fra Møllergata skole fra 40-/50-tallet. En stor gutteklasse i eplenikkers sirlig oppstilt og en strikt rektor med hatt og stokk foran, og en guttegjeng på båttur på vei fra øyene og inn til byen igjen. Jeg gleder jeg meg til å få disse i ramme og opp på veggen, og til å stikke innom på jakt etter flere skatter.

2 kommentarer:

Håvard Eide sa...

Takk for tips, skal stikke innom ein dag!

Elisabeth sa...

Gjør det, Håvard, og stikk innom her etterpå :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails