lørdag 13. november 2010

Kjøpesenterhelvete, te og trøfler

På jobbtur til det lille utland forrige uke forvillet jeg meg inn på et digert kjøpesenter, og det til alt overmål på en lørdag. Jeg hater slike digre senter. Bråket, den visuelle støyen, alle menneskene som enten bare står der eller brøyter seg fram, uoversikteligheten og butikker som slår både hverandre og seg selv i hjel med musikk, salgsplakater og varer i trengsel. Jeg blir rett og slett litt mannevond.



I fortvilet jakt på en vei ut fant jeg en bortgjemt liten kaffe-, te- og sjokoladebutikk i et hjørne mot en sideutgang. Der er det helt stille, og fra gulv til tak stod det kaffe, te, sjokolade, fine bokser og vakre kopper, og hele butikken lukter som et himmelsk sammensurium av alt sammen. Jeg kikket, luktet og sukket fornøyd. I det daglige drikker jeg langt mer kaffe enn te, men Kusmi spicy chocolate hadde umiddelbart en mentalt beroligende virkning på en stresset sjel, så den ble med meg hjem.

Det ble også en eske med La Praline sine fantastiske chilli-trøfler, og en eske lakris-trøfler. La det bare snø, regne, sludde eller what ever. Krydret, søt te med en smak av sjokolade, kanskje laget med melk a la chai latte, eller kanskje litt sterk te i en fusion med varm sjokolade? Jeg er klar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails