søndag 14. november 2010

Endelig

ill: Shepard Fairey

Nyheten om at Aung San Suu Kyi endelig er løslatt fra husarrest fikk meg først til å nøle. Jeg måtte sjekke flere nettsteder for å få det bekreftet før jeg våget tro at det er sant. Endelig. Et par tårer trillet og jeg er glad, spent og skeptisk på en gang. Kan det vare? Hun har vært holdt i fengsel og husarrest 15 av de siste 20 årene. Tør vi tro at det er reellt denne gangen? Vil hun faktisk få mulighet til å leve et fritt liv hvor hun kan si hva hun mener, snakke med hvem hun vil og lede det folket som har valgt henne? Utover løslatelsen er det dessverre lite som tyder på vilje til endring fra millitærjuntens side.

Jeg håper, men tror ikke fullt og helt. Håpet er imidlertid sterkest, og dette er en fantastisk dag. Dog ikke uten bismak. Dessverre.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails