onsdag 15. september 2010

Høstutstilling på arbeidsplassen?

Like sikkert høsttegn som at det blir kaldere, flere sølepytter og travlere på jobb, er debatten rundt Høstutstillingen. Et pretensiøst utstillingsvindu for wanna be-kunstnere uten egentlige evner eller innovativt, lekent og morsomt? Jeg har ikke vært innom årets utstilling ennå, men står tradisjonelt med en lilletå i begge leire.

Jeg er svak for humor i kunsten, og liker kunst som får meg til å se på ting på nye måter. Samtidig klarer jeg ikke alltid å se meningen i tilsynelatende tilfeldig sammenraskede rekvisitter plassert på podium. Et av de allerede profilerte/uthengte kunstverkene i år er Emma Wrights grønne kabelknute, og jeg kjenner vel ikke umiddelbart at den gjør så mye med meg.



Samtidig kunne jeg ikke annet enn å fnise litt for meg selv da jeg like etter å ha lest om de grønne kablene på Høstutstillingen, holdt på å snuble over denne kabelkveilen i bakgangen på jobb. Kanskje Kunst på arbeidsplassen allerede har plukket opp en kommende trend innen moderne kunst? :)

2 kommentarer:

Art by Mona Duaas sa...

Høstutstillingen er om ikke annet veldig underholdende, da. Også er det jo så hyggelig å gå på Litteraturhuset etterpå!

Jeg husker vi feiret bryllup på Henie-Onstad Kunstsenter for mange år siden, og fetteren min festet lapp med tittel og skyhøy pris ved siden av brannslukningsapparatet som hang på veggen i et rom hvor det sto mye ...spesiell kunst utstilt. Skulle ikke forundre meg om brannslukkeren fikk endel anerkjennende blikk! :D

Elisabeth sa...

Ha ha! Jeg hadde en venn som stadig lekte seg med slike idéer. Vi hadde mye moro med det :)

Enig med deg. Høstutstillingen er underholdende. Det holder det.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails