fredag 29. mai 2009

Fin fredag

På vei til jobb gikk jeg som vanlig over torget, og siden det er fredag, stod han der. Den søte gamle mannen med blå lagerfrakk, roser i kinnene og verdens snilleste øyne. Også i dag hadde han nydelige, tette buketter med liljekonvall for en billig penge, og jeg ruslet fornøyd inn på Kaffebrennereiet for mitt daglige morgenskudd med en bukett i hånda.

Liljekonvall, god kaffe og feriepenger inn på konto er en så god start på dagen at selv ikke pinlige besvimelser på legekontoret i forbindelse med fjerning av sting klarte å gjøre dagen dårlig. Som plaster på såret kjøpte jeg meg noen fine øredobber på vei tilbake til jobb og sniffet litt ekstra på liljekonvallene.

Alt i alt en fin fredag som det nå er 12 minutter igjen av. Den rekker neppe å bli så dårlig da heller.

5 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Hverdagsgleder. Fordi du fortjener det. Livsnyter-Elisabeth.

Marit

Huset på Planen sa...

Nydelig bilde og innlegg, igjen. Jeg liker hverdagsbetraktningene dine. :)

Anonym sa...

Como cheira bem o mugué!:-)
1 beijo português.
arminda

Elisabeth sa...

Meu Portugeese é muito mau, mas agradecimentos. Tenha um grande domingo! :)

(Thank you, Babelfish!)

Aase sa...

Liljekonvall er herlig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails