onsdag 28. mai 2008

Memory Lane

Jeg er på You tube-kjøret i kveld og har funnet mye å mimre over. Først ute er Beautiful South med sin nydelige Song for Whoever.



Stop med Sam Brown hadde jeg gleden av å være førstemann til å spille på lokalradioen hjemme. Det vil si at jeg maste på med- og sjefsprogramlederen til han til slutt ga etter å gikk med på å spille den. Låta ble en monster-hit, og han var usedvanlig fornøyd med å ha lansert den til folket. Jeg fniste alltid litt for meg selv da.



Marianne Faithful er en dame jeg ikke hadde noe forhold til før jeg ble dratt med på en konsert med henne i London for et par år siden. Ikke helt min greie i utgangspunktet, men den kvelden står fremdeles for meg som en av mine beste konsertopplevelser. Stemmen er en kapittel for seg selv, men dama har i tillegg en tilstedeværelse som var helt enorm. Fra det øyeblikk hun entret scenen, eide hun lokalet og alle i det. Innimellom delte hun små anekdoter fra sin lange karriere, som da hun var på middag hos Roger Waters og ikke ga seg før hun fikk lov å bruke en sang han hadde skrevet som hun ville ha. Fantastisk dame.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails